Salı, Haziran 16, 2009

Malindi'de Alisveris Zamani


Malindi´de oyle caninizin istegi her saat alisveris yapamazsiniz.Sekiz de acilir butun dukkanlar,oglen saat birde( gunes carpti uyumam lazim der gibi) kapanir. Taki saat uce kadar.Aksamda saat besle yedi arasi kapanir kepenkler yavas yavas.Pazar gunleri ise sadece bir market saat ikiye kadar aciktir,birde hediyelik esyalarin satildigi pasaj.

Bu pasajdaki hediyelik esyalarin hepsi tahtadan,ve afrika´ya ait sabun tasindan ibaret.Akliniza gelecek butun vahsi dogadaki hayvan figurleri,maskeler,tabaklar,masailer.takilar v.s.

Turkiye´ki sevdiklerime hediyeler almak icin esimle beraber pazar gunu bu pasaja gittik.Cogu kapaliydi.Acik olanlarda bizi gorur gormez, ayaklandilar heyecanla.Hepsi kendi dukkanini gostererek etrafimizda toplanmaya basladi.
Cok ilginc esnaflik anlayislari var.
Kendimde bundan bir yil oncesine kadar esnaf oldugum icin daha bir garip geliyor bana.

Ilk dukkandan basladik gezmeye.Ben bir sey begeniyorum,kac lira oldugunu soruyorum,adam hemen kagit kalem aliyor yaziyor ve yuksek bir fiyat gosteriyor. Ben turist olmadigimi burada yasadigimi belirterek pahali diyorum, sen kac lira vereceksin diyor bu defa.Bende muhabbeti daha onceden bildigim icin almak istegim fiyati soyluyorum.Yok olmaz falan yapiyor ,olur olmaz derken ben pes ediyorum,tam cikacagim, tamam madam tamam diyor arkamdan bir ses...

Diger dukkanlarin sahipleri kapida.Sezonun olu olmasindan kaynakli,bizden baska bir beyaz cift daha var pasajda.Ve hepsinin tek umudu bu dort kisi.


Bitisikdeki diger dukkana kayiyoruz hemen.Muhabbet ayni, kagit kalem,yazma cizme ,olur olmaz derken yine benim dedigim fiyata aliyorum alacagimi.Baska bir dukkanda da,ben sahibi, sahibi de musteri oluyor sanki.Ben begeniyorum fiyat istiyorum sen soyle diyor bana(nasil yani?)soyluyorum ucuz buluyor,az yukselt diyor,biraz yukseltiyorum onuda begenmiyor.Ve ben kacar gibi cikiyorum dukkandan.


Daha sonra girdigim dukkanda maske begeniyorum, fiyatta anlasamadigimiz icin alamadan cikiyorum ilk defa.Arkamdan beni cagiran bir sesde yok!
Alacagim gozumde kalarak diger dukkanlari geziyorum.Donuste yine ayni yerden gecerken,fiyati biraz indirerek sesleniyor bana, yine anlasamiyoruz.Taktim ya maskeye almak zorundayim.

Ben inat,dukkan sahibi benden daha inat ugrastiriyor beni.Hepsi birbirinin kopyasi olan dukkanlarda ,o maskelerrden yok.Sadece o dukkanda var .Ve ben yine dukkanin onundeyim.Olur olmaz.bes asagi bes yukari derken anlasiyor,maskeyi almiyor kapiyorum adeta elinden...

Alacaklarimiz bittiginden ayrilmak istiyoruz ama ne mumkun.Hala sagimizda, solumuzda, onumuzde arkamizda, dukkanini gostererek bizi cagiranlar var...Cok zorda olsa hizli bir sekilde vedalasarak ayriliyoruz aralarindan...(o meshur maske bu, guzel demi...)






Hiç yorum yok: