Cumartesi, Haziran 20, 2009

Insin Artik Ucak

Malindi´den Nairobi´ye yolcuyum bugun.Esimle oglum arasinda mekik dokuyorum uzun bir suredir.Bilet islemlerimi bitirip esimle vedalastiktan sonra bekleme salonuna gectim.Ucagin rotar yapmasindan dolayi, kirk dakikalik gecikmeden sonra nihayet onlerden yerimi almis ve emniyet kemerimi coktan takmistim. Hostes hanim gereklI bilgileri aktardiktan sonra yanima gelerek , koltugumu dik konuma getirmemi istedi.Ben deneyip basaramayinca kendisi el atti hemen ,ama yine olmadi.

Bu arada arkadan bir ses bozuk sanirim diyerek lafa karisti hemen.Hostes hanim kizimiz ne yapsak ki?sorusunu soramadan arkada ki ses, benim icin sorun yok dedi. Ben de nezaketen dondum tesekkur ettim.Bir guzel yerlestigim yerden beni kaldirmadigi icin.Tam basimi ceviriyordum ki, hangi ulkeden oldugumu sordu .Bende gururla Turkiye diyerek cevap verdim.Baktim adam sulu biri , ben de, ingilizcemin yetersiz oldugunu ve kendisini anlamadigimi soylerek ,tekrar yaslandim koltuguma.Kitabimi elime aldim tam okumaya baslayacagim ki,yine ayni ses (sorry).Adam konusuyor, ama bu defa ,ingilizce bilmedigimi soyledigim icin kendi dilinide koyuyor araya.Ingilizceyi hic anlamadigimi dusunerek(dilini anlayamadim ama kesinlikle italyanca ,fransizca, almanca, cekce ve swahilice (buranin yerli dili)degil)...

Sizi anlamiyorum diyerek dondum.Iki dakika sonra yine (sorry).Allah´im cildiracagim, ucak insin artik! Adam pat diye yaniniza oturabilir miyim dedi.Ben de istemedigimi ,bir daha rahatsiz etmemesi icinde evli oldugumu soyledim.Yine dondum onume ,biraz sonra yine (sorry).Allah´im sen bana sabir ver! Iki koltugun arasindan telini uzatarak bende evliyim,bu karim, buda kizim diyerek resimlerini gosteriyor(hadi ya cok rahatladim).Baktim adam kafayi yemis belli,kitap okumam gerektigini ve rahatsiz etmemesini soylerek tekrar onume dondum.

Bir kere huzurum bozuldu ya, bir saatlik ucusun hemen bitmesi icin can atiyorum.Neyse ben dalmisim kitabima(Kumral Ada Mavi Tuna),hostes gelerek arkadaki sulu beyi, kamerayi kaldirmasi icin uyarinca benimde gozum kaydi(hostes uyariyor,o islik caliyor,kesinlikle normal degil).Yan koltuga gecmis elinde kamerayi gorunce dahada huzursuz oldum.Iyice cam tarafina sokularak abandim kitaba(insin artik ucak).

Yasasin!Inise geciyoruz sonunda.Disari cikip derin bir nefes almam lazim.Hizlica indim ucaktan.Kosar adimlarla bekleme salonuna girdim.Niyetim valizimi kapip, ayrilmak bir an once .Bir anda salonda duyulan yuksek kahkahalara yoneldi butun insanlar tabii ki bende.Sulu bey ,iki citir hatunla koyu muhabbette.Belli ki ayni ayardalar...

Valizimi almis ve disari cikmistim . Beni almaya gelecek olan,James´i ariyor gozlerim.Sulu bey, az otemde hatunlarla muhabbete devam ediyor.Son model bir araba geldi daha sonra .Icinden kendi gibi orta yasli ama buram buram estetik kokan, havali bir hatun indi.Bunu goren sulu bey, panikle ayrildi diger hatunlarin yanindan .Ama arabaya tam binecek, yanindakine hatuna caktirmadan, citirlara mesaj atti elleriyle(karar vardim kesinlikle normal degil bu adam).

Nihayet James karsimda.Adamin ucaktaki sulu davranislari ve hatunlarla olan diyalogu midemi bulandirmisti.Gerci diger hatunlarin sikayeti yoktu bu durumdan.Beynimde insanlar ,neden insan gibi degil? sorulariyla ayrildim oradan.


fotograf: Medos



Hiç yorum yok: