Cumartesi, Mayıs 12, 2012

Baska Yunuslar Olmesin! Lutfen Yunus Parklarina Gitmeyiniz...

Yer: Türkiye’de bir yunus parkı. Bir anne yunus, yavrusunun ölümünü acı içinde izliyor.

Yunus havuzlarındaki dişi yunusların neredeyse tamamı ölü doğum yapıyor
ya da yavrusunu kısa sürede kaybediyor.
Dişi yunusların, doğum yaparken kilometrelerce yüzerek belli bir genital açıklık yakalaması gerekir.
Bu açıklık havuzlarda sağlanamadığı için yavrular doğum sırasında boğulur. Yunusların gebelik dönemlerinde yapmaya zorlandığı, havuz kenarındaki sert platformların üzerine çıkıp karınlarının üzerinde durdukları şov hareketi de yavruların henüz annelerinin karnındayken ölmesine neden olur.
Lütfen bu insanlık dışı sektöre destek vermeyin, yunus parklarına gitmeyin…

Bu türlü aktivitelere ev sahipliği yapan; bunların pazarlanmasını destekleyen ve bu aktivitelere katılıma teşvik eden kurumlara tepkimizi dile getirmezsek, bu yıl da onlarca yunus, 80 liralık eğlencemiz için ölecek…
( Bu yazı Sevgili Oyku'nun paylasimidir.) http://beyazkedi-silbastanbaslamakgerekbazen.blogspot.com/2012/05/bir-kez-daha-hatrlatyorum-lutfen-yunus.html



4 yorum:

öykü dedi ki...

Paylastıgın duyurdugun ıcın cok cok tsk edıyorum

umarım cok cok ınsana ulasırız da
kapatılrı bu parklar


sevgılerımle

papatya dedi ki...

Asil ben sana cok tesekkur ederim.Senin sayende ben de haberdar oldum.Keske daha fazlasini yapabilsek Oyku'cum:((
Konu ile ilgili bir kac tane video izledim.Agliyorum icli icli.O kadar acimasizca katlediyorlar ki, o guzelim masum canlari, insan diyemiyorum onlara.

Tek dilegim, bir an once kapatilmasi bu parklarin.Hem de bir an once.
Sevgiler.

SEVALCE LEZZETLER dedi ki...

Maddi kazanç uğruna bir nesil tükeniyor.
Gerçekten çokk üzücü bir durum.Paylaşım için teşekkürler canım.
Sevgiler...

papatya dedi ki...

Sevalce Lezzetler, ne yazik ki oyle.Birileri kazansin, birileri eglensin diye bu guzelim canlara kiyiliyor.
Dilegim bir an once bu durumun onune gecilmesi.
Sevgilerimle.